Batári István

2020.05.07

1955-ben születtem Budapesten. A családunkban soha senkinek nem volt kapcsolata a művészetekkel. Engem minden érdekelt, mindenfélét kipróbáltam. Furnérlemezből kivágott rajzfilmfigurákat festettem, monotíp nyomatokat készítettem, rajzszakkörökre jártam. Már akkor is a portrérajzolás fogott meg a legjobban, de mivel nem volt nagy sikerélményem, abbahagytam. A rajztanárnőm Száraz Klári néni szerette volna, ha valamilyen művészi pálya felé orientálódok, de a szüleim szerint a művészetekből úgysem lehet megélni, inkább "tanulj valami rendes szakmát". 

Budapesten a Bolyai János Híradásipari szakközépiskolában érettségiztem, de nem igazán dolgoztam a szakmában. 21 évig geofizikai kutatásban dolgoztam észlelőként. Ahol jártam az országot, ahol csak lehetett helyi művelődési házakban, ellestem a helyi művészeti értékeket. Ekkor is próbálkoztam a rajzolással, de sikerélmény hiányában lanyhult az érdeklődésem. Közben belekóstoltam a fafaragásba, a Tiffanyzásba is. 2012 nyarán beiratkoztam egy jobbagyféltekés rajztanfolyamra Faragó Lilihez. Ez adta meg azt az önbizalmat, hogy ma már több mint ötszáz portrém van többnyire ismert emberekről. 

Ez a tudás nem igazán elégített ki, ezért kerestem és találtam egy festőművészt Kaid Nabilt, aki segített a továbblépésben. 2013 szeptemberében úgy éreztem, most jött el az ideje annak, hogy a színekkel is kapcsolatba kerüljek, így Nabil segítségével belekezdtem az olajfestés alapjainak elsajátításába is. 

Folyamatosan képzem magam, könyvekből, az interneten szerzett információkból, online tanfolyamokból, oktató videókból. Sokat tanultam a Valdorart ( Dorogi Andrea és Valentin Péter ) , KINVA (Nagy Krisztián) oktató videóiból, valamint Gasztonyi Kálmán festő alapkurzusán.

Csoportos kiállítások.

2015. május Budapest Kuti galéria

2015. június Verőce 100 festő 100 képe

2015. szeptember Martfű városi művelődési központ és könyvtár

2015. december Szolnoki műszaki szakképzési centrum

2016. február Budapest Kuti Galéria

2016. szeptember Martfű városi művelődési központ és könyvtár

2017. március Budapest Rátkai Márton klub

2017. május Szolnok Aba-Novák Agora kulturális központ

2017. december Budapest Százak 2017 Rátkai Márton klub

2018. február Szolnok Aba-Novák Agora kulturális központ

2018. március Martfű városi művelődési központ és könyvtár

2019. március Szolnok Hozam klub

2019. október. Martfű városi művelődési központ és könyvtár

2019. április 5. Szolnok Verseghy Ferenc központ és könyvtár

2019. Budapest 100 festő 100 képe

Egyéni kiállítások

2016. május Budapest Király klub galéria

2017. március Budapest Rátkai Márton klub

2017. június Budapest Pesti mese étterem

2018. április Szolnok Aba-Novák Agora kulturális központ

2019. október Budapest Mr. Sale Café

Állandó kiállításom van 2018 óta a szolnoki Evezős csárda konferencia termében.

FSZEK - Király utcai könyvtár, 1042 Budapest (Újpest), Király u. 5.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el