Kuchta Csilla

2021.02.25

Nevem Kuchta Csilla. 1960-ban születtem Miskolcon. Pakson élek, nyugdíjas vagyok. Két fiam és három unokám van. Kazincbarcikán nevelkedtem és ott jártam iskolákba. Budapesten, Miskolcon és Szekszárdon dolgoztam Egészségügyi Intézményekben, mint csecsemő és gyermekápoló, valamint röntgenasszisztens. 36 évesen szemdaganat miatt elvesztettem jobb szemem, azóta műszemet viselek. 44 évesen volt egy súlyos autó balesetem, három hónapi kómából ébredtem. Hosszas rehabilitáció után sikerült újra talpra állnom. A versek szeretete mindig közel állt hozzám. Első versemet 38 évesen írtam. 2018-ban tagja lettem a Krúdy Gyula irodalmi körnek. Az irodalmi rendezvényeken és alkotótáborban közelebb kerültem a költészethez és az alkotó társakhoz. Azóta több irodalmi körnek is tagja vagyok. Verseimet internetes csoportokban, antológiákban és irodalmi - kulturális folyóiratokban publikálom. Valamint CD-én is megjelentek megzenésített verseim Németh Nyiba Sándor előadásában, aki egyben a Krúdy kör titkára is. A közeljövőben tervezem első önálló kötetem, válogatott verseim megjelentetését.


Verseim:

VERSÍRÁS

Ihletés megérkezik.Nem lehet szabályozni.

Hajnalban megszületik bölcs, s szép gondolataim.

Gyorsan papírra vetem,felejtést nem tehetem.

Boldog örömet érzek,megismerheted énem.

A kimondott szó elszáll,az írott verset formál. 

VERS ÖRÖME 

A vers olvasása felemeli lelkem.

Szívem szárnyal, repül, s gyógyul kellemesen.

Tudom, többet ad nékem - víg melegséget.

A verssor többes szavait meg-megértem.

Lehet a vers örömteli és szomorú.

Lehet vigasztalódó és bölcs komoly bú.

Lehet vidámságot, hideg gyászt hirdető.

Lehet egyszerű és összetett rímelő.

Első gondolatom átszövő, álmodik.

Fantáziám mesés helyről gondolkodik.

Tervezem az írást, hisz oly ritkán végzek.

Várom az ihletést, mely üzen elmémnek.

TE VAGY A FÉNY ÉLETEMBEN

Szikrázó téli napfény érkezik.

Sejtelmes varázsa szerelmet hint.

Mellette kis csillagfény születik.

Új utat mutat, szívem perzseli.

Szórd sugaraidat napocska rám!

Mosolyod, nevetésed víg varázs.

Gyenge szellő elviszi dallamát.

Csendesen üzenget, orcámra száll. 

Kívánok mindenkinek 

Kívánok mindenkinek sok szeretetet,

békét és őszinte kedves embereket!

Kívánok mindenkinek jó egészséget,

igazi hitet és bátor merészséget!

Kívánok mindenkinek szívből jövő erőt,

boldogságot, vidámságot felemelőt!

Kívánok mindenkinek boldog szerelmet,

ami nélkül senki szegényebb nem lehet!

Kívánok mindenkinek egy jó életet,

amit helyettetek senki más nem élhet!

Kívánok mindenkinek tiszta nagy szívet,

érjétek el szép álmaitokat, mindet! 

KERESNI 

Soha se mond, hogy soha!

Megtanult szavak sora.

Álmodj egy jó barátot!

Remény lesz szép világod.

Küzdj is érette bátran!

Keresd őt - megtalálod!

Kerüld a hazugságot!

Válaszd a valóságot!

Lehetetlen találni?

Nyitott szívvel kell járni,

akkor a szív újra dobban,

az arc is víggá lobban.

Őszinte szó kell hozzá,

megértésed teszi jobbá.

Garantált a boldogság.

Érték lesz a barátság.

SZÁJMASZK - 2020. 

Kínából indult útjára e nagy járvány.

Megfertőzte a világot - ez a látvány.

Koronavírus nevét a Földön hordja.

Idős ember veszélyét, halálát - mondja.

Magyarországon többen betegek lettek.

Fertőzöttek lélegeztető gép mellett.

Első hullám után jön már a második.

Megszorításokat vezetnek be itt-ott.

Ismét lesz karantén, kézmosás és szájmaszk.

Embereinket védjük és kis hazánkat!

Ne feledd! Távolságtartás mindig fontos!

Védőoltás fékezheti majd egy koron.

Szabályokat tartani, így nem lesz tán baj!

Bízni az orvosokban és gyógyulásban!

Szájmaszk éve lett, ez már nem vitatható.

Ne szomorkodj, ne keseregj! - ez nem való.

JÓ SZERETNI 

Jó szeretni, ha van kit.Jó leírni, ha van mit.

Jó írni, ha van mivel.Jó olvasni, mit írtál.

Jó imádni a létet.Jó érezni a szíved.

Jó az egészség, ha van.Jó együtt, melletted.

Jó tanulni a mindent.Jó táncolni veled.

Jó beszélgetni, - érted?Jó utazni együtt.

Jó, hogy szerethetünk.Jó az öröm, ha tartós.

Jó a család, ha valós,Jó a szeretet, - látod?

Így elérjük a boldogságot.

ANYASÁGRÓL  

Megmagyarázhatatlan érzés,
véget nem érő víg történés.
Két ember helyett gondolhat még,
maga s gyermeke jövőjéért.

Kismama várós korszakában
álmodik - kilenc hónapjában.
Vár a csodára, a babára,
és szül a kincs - boldogságára.

Gyönyörű pillanat egy anya
karjában, a baba mosolya.
E arc szívét elvarázsolja.
Most már ketten vagyunk. - gondolja.

Gyermeke igazi ajándék,
kincs, mely gyümölcsöző életkép.
Véget nem érő történések
az anya szerető érzése.

ALMA, ALMA, SZÉP ALMA

/Gyermekvers/ 

Alma asztalon.Fogj meg és ízlelj gyorsan!

Mézédes vagyok.Piros az alma.

Esőcseppek fürdették.A Nap sütötte.

Arca mosolyog.Vidám teste nevetgél.

Jókedvvel gyógyít.Vitaminforrás.

Gyermekek is szeretik.Almalét még jobban. 

A NŐKRŐL 

Egy barátságos kislány mosolya bájosan szép.

Az érett női mosoly csodálatosabb - szebb még.

Gyönyörűvé varázsolják üde, finom lelkét.

Csinosabbá s vonzóbbá teszi tündéri lényét.

Egy igazi nő már a szemeivel is hódít.

Mindent meglát, megérez, megsejt s hozzáálmodik.

A Holdfényben megszépül őszinte selymes lelke.

Egy nő akkor a legszebb igazán, ha szerelmes.

Ilyenkor szívében csendül az élet zenéje.

Boldogságot sugároz csodálatos személye.

FSZEK - Király utcai könyvtár, 1042 Budapest (Újpest), Király u. 5.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el