Turi Ilona

2020.06.05

Több mint négy évtizede élek Zuglóban családommal. Itt teljesedett ki hivatásom pedagógusként.

A művészetek folyamatosan átszőtték mindennapjaimat, hiszen felnőtt koromig aktívan zenéltem, későbbiekben pedig a néphagyomány őrző tevékenységek, ill. a bábművészet komplexen voltak jelen életemben.

A mesék, bábok fantázia világa nem áll messze a festészettől. Bábkészítéssel, textilfestéssel, akvarell technikával dolgoztam már korábban is. A kezdetek főként a meseillusztrációk, mesealakok komponálása volt.

A klasszikus festészet 2014-ben talált rám, amikor egy festő barátnőm invitálására ellátogattam az "SMV2000 (SPECIAL METHOD VERSION) Festőtanodába. Három év alatt 30 festészeti technikát tanultam meg mesteremtől, Simon M Veronika festőművésztől, és ennek eredményeként 2017-ben sikeres mestervizsgát tettem festészetből. Hálásan gondolok az elmúlt évekre, mert masszív alapot kaptam tudásban és emellett szemléletben is új dimenziókat nyitott meg számomra ez a mesterség.

A festészet nekem maga a költészet, igazi örömforrás. Nagyon szeretem a természetet minden évszakban és gyakran csendes szemlélőként tanulmányozom az emberi karaktereket. Sokat fotózok, már komoly témagyűjteményem van, amelyek megfestésre várnak! Szívesen festek olajjal, akrillal, pasztellel. Szeretem a színek játékát, villódzását, és a vizuális élmény fokozásáért - témához illően - plasztikus, változatos felületeket is beépítek egy-egy alkotásomba.

Jelen esetben, a Körképben megjelenő alkotásaim válogatásában is az a szándék vezérelt, hogy a színekkel való játékosságot, harmóniát és a technikai variációkat megmutathassam a magam formanyelvén.

További terveim között szerepel, a grafikázás és a portréfestés. Ezen a területen szeretném továbbfejleszteni tudásomat. Ennek érdekében kezdtem el 2019-től egy négy féléves állami művészeti képzést.

Ezzel párhuzamosan fontos küldetésnek érzem a művészeti nevelés segítését már óvodáskortól, nyitott családi műhelyfoglalkozások szervezésével, hagyományteremtő szándékkal. Hiszem, hogy ezzel is jövőbe mutató, értékteremtő tevékenységet vállalhatnánk fel a Zuglói Irodalmi és Művészeti Alkotókör csapatával.

Kiállításaim:

  • Önálló kiállításom eddig nyolc alkalommal volt: Székesfehérváron, Agárdon, Budapesten, a XIV, XV., XVI., XVIII., XX. kerületben.
  • Csoportos kiállításokon 11 alkalommal szerepeltem.

A szakmai közéletben vállalt tevékenységeim:

  • Cserhát Művészkör tagja vagyok,
  • A Zuglói Művészeti Tárló Egyesületben tagként, 2020 januárjától elnök helyettesként vállalok feladatot, valamint az ezzel egy időben alapított Zuglói Irodalmi és Művészeti alkotókör szervezési feladataiba kapcsolódtam be.
  • A Krúdy Irodalmi Kör pártoló tagja vagyok.
FSZEK - Király utcai könyvtár, 1042 Budapest (Újpest), Király u. 5.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el