Vermes György

2020.06.12

Ma már nyugdíjas gazdasági szakember vagyok, aki kissé későn kezdte el az irodalmi tevékenységet, de azóta folyamatosan írok limericket és haikut egyaránt. Mára már 3000 feletti számú limericket és 1500 haikut írtam.

Életem a vegyiparban zajlott, különböző pozíciókban, kis és nagy állásokban egyaránt, főleg a kereskedelem területén. Emiatt sokat utaztam, jártam több, mint 100 országban, 5 nyelvet jól beszélek, és néhány szót még 2-3 másik nyelven megértek. Éltem kiküldetésben, Latin - Amerikában, ahol sok tapasztalatot szereztem.

15 éve már, hogy limerickeket írok, magán és nem magán kiadásban 4,2 könyvnek vagyok szerzője. A 4 a következő köteteket jelenti : Bakugrás (2004), Békaugrás (2006), Rúdugrás (2008) és a legutolsó, a Távolugrás, (2012). A 0,2 azt jelenti, hogy szerzőtársa voltam egyetemistáknak a Jópár Pajzán Limerick - Lányok, Fiúk s Neveik című kötet megalkotásában. A Balassi Kiadó Emlősök c. könyvében pedig a haiku angol fordításokat jegyzem. Emellett megjelent két válogatás CD is Németh Nyiba Sándorral való együttműködésben, CD-re Ugrás, illetve Limerickbe ugrás címmel (2016).

Haikuim különböző antológiákban jelentek meg, önálló könyvben még nem került sor a kiadásukra. A Haiku világ társaságban rendszeresen jelennek meg az évkönyvben.

A magyar Haiku Klubnak és a Haiku Világ Társaságnak is tagja vagyok és vezetőségi tagja vagyok a Krúdy Gyula irodalmi Körnek. Számos évkönyvben és antológiában vagyok jelen, a Barátok Verslista Sodrásban éves antológiájában jelen vagyok, és társszerzője vagyok az 1150 Haiku és az 1150 Apeva című kiadványoknak is. A Facebookon is több helyen vagyok jelen, szerkesztője vagyok a Gondola Művészeti Magazinnak, a rövid versek a területem.


Budapest, 2020. június 9.

Szeles György (Vermes György)

FSZEK - Király utcai könyvtár, 1042 Budapest (Újpest), Király u. 5.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el